
16 січня 2025 року відбулося засідання Дискусійного клубу «Держава, суспільство, особистість: правовий та соціальний захист» на тему: «ОБМЕЖЕННЯ СПЕЦПЕНСІЇ та СОЦІАЛЬНИХ ГАРАНТІЙ – негативні наслідки та можливі шляхи їх подолання.» Братство прийняло участь спільно з Асоціацією внутрішніх військ та Національної гвардії України у підготовці та проведенні цього заходу.
До участі у засіданні дискусійного клубу були запрошені представники ветеранських організацій Збройних Сил України, Внутрішніх військ та Національної гвардії МВС України, Генеральної прокуратури України, Міністерства у справах ветеранів, юридичних компаній та адвокатських об’єднань, що займаються питаннями захисту прав військових пенсіонерів, члени Громадської організації «Центр правового та соціального захисту громадян України».
Модератором заходу виступив Молдавчук Василь Степанович – генерал-майор, ветеран внутрішніх військ та Національної гвардії МВС України, кандидат історичних наук, громадська організація «Центр правового та соціального захисту громадян України».
Основна мета заходу - шляхом колективного обговорення представниками ветеранських організацій різних силових структур провести аналіз стану забезпечення соціальних прав та правових гарантій пенсіонерів цих структур в Україні, які гарантовані Конституцією та законами України, станом на початок 2025 року та пошук шляхів подолання негативних наслідків внаслідок прийняття законодавчою та виконавчою владою низки законодавчих та нормативно-правових актів, що стосуються пенсіонерів силових структур, напрацювання пропозицій щодо недопущення ревізії законодавства України стосовно соціального та правового захисту осіб вищезазначеної категорії у напрямку їх подальшого погіршення.
Під час обговорення були розглянуті наступні питання:
• Закон України «Про бюджет на 2025 рік», Постанови кабінету Міністрів України від 3 січня 2025 р. №1 та від 31 грудня 2024 р. № 1553 - грубе порушення Конституції (ст.ст.3, 8, 13,17,19,22,46,58, 64,68), Закону 2262, рішень КСУ, Пленумів ВСУ, першого Протоколу ЄСПЛ порушення Конституції України, чи потреби військового часу?
• Тенденції у діяльності законодавчої та виконавчої влади в Україні по реалізації домовленості держави з МВФ щодо вжиття заходів для мінімізації тиску витрат, пов’язаних з пенсіями та іншими соціальними виплатами.
• Чи здійснюється тиск на судову владу в Україні з боку інших гілок влади?
• Законопроекти, реєстраційний номер 12165 від 29.10.2024, наданий Головою комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів Третьяковою Г.М., а також законопроект Народного депутата України Чорного Д.С. від 11.11 2024 року, їх антисоціальну сутність.
• Шляхи щодо захисту соціальних прав та гарантій пенсіонерів.
За підсумками роботи прийшли до висновку, що вищезазначені законодавчі та нормативно-правові акти значно звужують (скасовують) існуючі соціальні права та гарантії пенсіонерів силових структур, порушуючи приписи Конституції, ігноруючи норми діючого законодавства, а також норми міжнародного права, що недопустимо у правовій державі. При цьому важливо підкреслити, що прийняття цих документів не принесло економічного ефекту, про який намагаються стверджувати окремі посадові особи.
Так, маємо грубе порушення Конституції (ст.ст.3, 8, 13,17,19,22,46,58, 64,68), Закону 2262, рішень КСУ, Пленумів ВСУ, першого Протоколу ЄСПЛ. Це стосується насамперед норми Закону України «Про бюджет на 2025 рік», яка звузила обсяги пенсійного забезпечення силовиків. В країні фактично порушений принцип рівності законодавчої, виконавчої та судової влади. Адже незважаючи на два рішення Конституційного Суду про неконстуційність внесення до Закону про бюджет норм, що стосується визначення розмірів пенсійного забезпечення, законодавча влада взяла на себе сміливість, проігнорувати судову гілку влади.
Законопроект, реєстраційний номер 12165 від 29.10.2024, наданий Головою комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів Третьяковою Г.М., а також законопроект Народного депутата України Чорного Д.С. від 11.11 2024 року носять антисоціальну сутність, шкодять та несуть загрозу національній безпеці України.
Тенденція, яка склалася сьогодні в державі, свідчить про намагання окремих законодавців та представників виконавчої влади ревізувати соціальні гарантії пенсіонерів- силовиків, що безпосередньо негативно впливає на тих, хто сьогодні зі зброєю в руках захищає країну.
Учасниками заходу намічено низка конкретних кроків щодо захисту прав та гарантій пенсіонерів силових структур, які тісно та безпосередньо пов’язані з правовим та соціальним захистом діючих військовослужбовців, тих, хто сьогодні захищає незалежність України, а також членів їх родин.
Серед них:
1. Ініціювати проведення робочої зустрічі з Міністром ветеранів України з метою обговорення питань подальшої роботи з ветеранами стосовно пенсійного забезпечення силових структур України.
2. Налагодити співпрацю з радником Міністерства внутрішніх справ України Дмитром Фінашиним щодо підтримки роботи Асоціації ветеранів ВВ та НГУ з обговорених питань.
3. Підготувати звернення ветеранів силових структур України до органів державної влади щодо справедливого врегулювання пенсійного забезпечення ветеранів у відповідності до чинного законодавства України, що у подальшому буде стосуватися і військовослужбовців, які на сьогоднішній час відстоюють незалежність України у відсічі збройної агресії Російської Федерації.
Встановлення сталих і справедливих соціальних гарантій для захисників України та членів їхній сімей буде надійною запорукою позитивної мотивації належного виконання свого священного конституційного обов’язку громадянами України.